شعور ناشناخته

شعور ناشناخته

مطالعه و تحقیق در ارتباط با موجودات هوشمند غیر بشری از دیدگاه وحی ، علم و مستندات واقعی
شعور ناشناخته

شعور ناشناخته

مطالعه و تحقیق در ارتباط با موجودات هوشمند غیر بشری از دیدگاه وحی ، علم و مستندات واقعی

معرفی شعور و ادراک غیر بشری از دیدگاه وحی در قرآن ۶

          

 

شعور جنیان (جان – جنه )

 

 Image and video hosting by TinyPic

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

انی توکلت علی الله ربی و ربکم ما من دابه الا هو آخذ بناصیتها ان ربی  علی صراط مستقیم

 

و کذلک جعلنا لکل نبی عدوا شیاطین الانس و الجن یوحی بعضهم الی بعض زخرف القول غرورا و لو شاء ربک ما فعلوه فذرهم و ما یفترون(انعام/112) :

این چنین در برابر هر نبی، دشمنی از شیاطین انس و جن قرار دادیم، آنها بطور یوحی سخنان فریبنده و بی اساس به یکدیگر می گفتند و اگر پروردگارت می خواست ، چنین نمی کردند، پس آنها و تهمت هایشان را به حال خود واگذار.

  جهان

Image and video hosting by TinyPic

جهان آبستن حوادث عظیمی است. همانطور که در زمان فرعون ، پیشگوهای  جن و انس از ظهور تحولات (بواسطه کتب الهی )مطلع شدند، و چند هزار نوزاد را قتل عام کردند تا با مکر خود نور الهی را خاموش کنند ، امروزه نیز اطلاعات وسیعی بین سر کردگان جن و انس به شکل مخفی در حال تبادل است!

Image and video hosting by TinyPicسران جهان خوشحالند که با دنیای بزرگی از موجودات متنوع نامرئی بطور کاملا سری دوست شده و در ارتباط هستند . آنها به دو بهانه ترس مردم و انضباط جامعه بمنظور انحصار بهره مندی خویش ، اجازه نخواهند داد که عوام از نحوه ارتباط و تکنیکهای رویت این موجودات اطلاعی حاصل نمایند، ولی شیاطین جنگ طلب آنها غافلند که بازنده این ارتباط و بهره مندی سری، خودشان خواهند بود و یوم یحشرهم جمیعا یا معشر الجن قد استکثرتم من الانس و قال اولیاوهم من الانس ربنا استمتع بعضنا ببعض و بلغنا اجلنا الذی اجلت لنا قال النار مثواکم خالدین فیها الا ما شاء الله ان ربک حکیم علیم(انعام/128) :

Image and video hosting by TinyPicو روزی که همه را محشور می سازد ، (میگوید) ای جمعیت جن شما از انسان فزونی یافتید ، دوستان  ایشان از انسانها می گویند پروردگارا هر یک از ما دو گروه ، از دیگری بهره (استفاده ) بردیم و به اجلی که برای ما مقرر داشتی رسیدیم. میگوید آتش جایگاه شماست ، جاودانه در آن خواهید ماند مگر آنچه رب حکیم و علیم بخواهد.

هل ینظرون الا ان تاتیهم الملائکه او یاتی ربک او یاتی بعض آیات ربک ، یوم یاتی بعض آیات ربک لا ینفع نفسا ایمانها لم تکن آمنت من قبل او کسبت فی ایمانها خیرا قل انتظروا انا منتظرون(انعام/158) :

آیا جز این انتظار دارند که ملائکه به سراغشان آیند، یا رب تو به سوی آنها بیاید، یا بعضی آیات پروردگارت بیاید؟ اما آنروز که بعضی از آیات پروردگارت تحقق پذیرد، ایمان آوردن افرادی که قبلا ایمان نیاورده اند، یا در ایمانشان خیری کسب نکرده اند، سودی به حالشان نخواهد داشت. بگو انتظار بکشید ! ما هم انتظار می کشیم.

 چند درصد احتمال می رود آنچه درباره

Little Alien ،  Extra Terrestrial  Vehicles ،  Unidentified Flying Objects، Area 51Image and video hosting by TinyPic

 و گزارشاتی که در

 Department of Naval Intelligence

طبقه بندی شده واقعیت داشته باشند؟ آیا آنچه درباره غولها ،عفریتها ، پری ها و کلا جانداران نامرئی (جنیان )گفته می شود و نیز هزاران هزار عکس ، وبسایت و وبلاگهای جهانی در این زمینه واقعیت دارد؟ چرا تصاویر غربی همان  موجودات چشم الفی را نشان می دهند که دانشمندان قدیم اسلامی از آن سخن گفته اند؟ چرا دولتها از آشکار کردن حقایقی که قرآن به صراحت در 1428 سال پیش پرده برداشته ، خودداری می کنند؟تحقیقات زیادی در جهان در ارتباط با شناخت مفهومی شعور غیر بشری صورت پذیرفته است . چشم الفی بودن موجوداتی غیر انسانی در تصاویر وبسایتهای غربی  قابل تامل است. 

ایران

میلیونها ایرانی که قرآن ، آوازی عربی بر کوی و برزن ایشان تلاوت می شود؛ اعتقاد چندانی به فهم آن ندارند .و به خود زحمت نمی دهند تا ترجمه فارسی سلیس و روان با خطی زیبا و خوانا(مثلا ترجمه آقای مکارم شیرازی) از قرآن را بیابند و از مهلت الهی استفاده کرده آنرا دقیق مطالعه نمایند.زیرا نمی دانند هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون انما یتذکر اولوالالباب(زمر/9):آیا آنها که می فهمند و آنها که نمیفهمند با هم برابرند و صاحبان خرد متذکر می شوند.

مردم ، با اینکه از عربی چیزی نمی فهمند، رغبتی جهت مطالعه روزانه قرآن به زبان مادری نیز ندارند. لذا قرآن را در طاقچه های خاک خورده و داشبورد ماشینها جهت سلامتی و ثواب نگهداری  می کنند و غافلند که در قرآن آمده است :مثل الذین حملوا التوره ثم لم یحملوها کمثل الحمار یحمل اسفارا ...(جمعه/5).

چنانچه از آنهائی که در منازلشان ختم انعام می گیرند و یا دوره قرآن برگزار می کنند و یا کسانی که مجالس و کنفرانسهای پر زرق و برق در تریبونهای مختلف با عنوان مسابقات و صوت و آواز در گلو انداختن ترتیب می دهند ، تقاضا کنید که قرآن را با ترجمه سلیس و روان به زبان فارسی بخوانند ، با تعجب در شما خواهند نگریست که این بدعت شما چه صوابی دارد؟

به هر حال با عربی خواندن و نفهمیدن یا از این ور بام می افتند و یا با تقسیر خواندن و تفسیر کردن نابجا از آن ور بام پرت می شوند!!!

آیا آیات الهی راهی بر مردم گشوده که نهراسند و ترجمه ای سلیس به زبان خویش از قرآن بیابند و مطالعه کنند و بفهمند که قرآن گنجینه و اعجازی عظیم است؟

خداوند مهربان به همه زبانها با مخلوقات خاکی خویش سخن گفته و این ذکر للعالمین را مرجعی عربی جهت ترجمه به همه زبانها جهت فهم معانی متعالی آن قرار داده است:

و ما ارسلنا من رسول الا بلسان قومه لیبین لهم ...(ابراهیم/4): و نفرستادیم رسولی الا به زبان قوم خودش تا تبیین شود برای ایشان....

ایرانیانی که از فهم لغات عربی عاجزند برای ثواب قرآن را عربی قرائت می کنند. و تذکر دلسوزان در گوششان نخواهد رفت، چرا که این پدیده بطور تاریخی در نهادشان نفوذ کرده است و متاسفانه نمی پذیرند که طبق آیه فوق پروردگار جهانیان بر همه اقوام، به زبان خودشان وحی فرستاده تا نوبت به اعراب رسیده است.

سخنی در تاریخ نقل شده که می گویند پس از پیروزی اعراب بر ایران ،سرداری از ایشان دستور داده است که کتاب خویش (قرآن)را به ایرانیان نیاموزید که در دین از شما سبقت نگیرند چه در غیر اینصورت، برتری خود را بر ایشان از دست می دهید!

وا اسفا که قرآن در شبهای قدر بر سرشان می رود لکن در سرشان خیر) ! افلا تعقلون ،افلا یعقلون، افلا تتفکرون و افلا یتفکرون.(

معتقدند که عربی خواندن ثواب دارد و توجه ندارند که در کتاب نور همواره به تفکر دعوت شده اندالذین یذکرون الله قیاما و قعودا و علی جنوبهم و یتفکرون فی خلق السموات والارض)آل عمران/191):کسانیکه یاد می کنند الله را، ایستاده و نشسته و به پهلو خوابیده و می اندیشند در خلقت سیارات و زمین که ربنا ما خلقت هذا باطلا سبحانک فقنا عذاب النار.

قرآن در قبرستانها بر سرمزار مردگانشان به عربی تلاوت می شود! مردگانی که  در طول حیاتشان ، حتی یکبار از ابتدا تا انتهای این کتاب را به زبان قابل فهم مادریشان مطالعه نکردند ، حالا چه خواهند فهمید؟ و چه زیبا ست کلمات وحی که شعور ما را  به چالش می گیرند: و ما یستوی الاحیاء و لا الاموات ان الله یسمع من یشاء و ما انت بمسمع من فی القبور)فاطر/22): هرگز مردگان و زندگان برابر نیستند خداوند پیام خود را به گوش هر کس بخواهد می رساند و تو نمی توانی سخن خود را به گوش آنان که در قبر خوابیده اند برسانی.

این چنین است که قرآن آوازی عربی بر کوی و برزن ، مساجد ، مدارس ، هیئتها، مسابقات ، قبرستانها و صدا و سیمای ما تلاوت می شود بدون آنکه بفهمیم معانی متعالی آن چیست !

و رسول الله در سرای آخر شکایت خواهد کرد که:

وقال الرسول یا رب ان قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا (فرقان/30): و گفت رسول: پروردگارا قوم من قرآن را رها کردند.

لذا در ایران امروز:

 از تحصیل کردگان و مردم عوام کوچه و بازار ، نباید انتظار داشت که چیز زیادی در باره  جن  بدانند یا بفهمند؟

و علمی که درباره جن از چشمه حقیقت آب نخورده باشد؛ یا به خرافات و عوام زدگی کشانده شده است و یا به جهالت و انکار !!

اگر کلمه جن را در برخی فرهنگ لغات این مرز و بوم جستجو کنید به تعابیر غیر علمی زیرنیز برخورد خواهید کرد:

فرهنگ فارسی عمید: جن- جنه : به موجودی خیالی!!! و غیر مرئی بین انس و ارواح را میگویند که واحدش جنی و مونث آن جنیه است و

فرهنگ لاروس : الجن : موجود نامرئی بین انسان و ارواح . پری

متاسفانه در این فرهنگ لغات نه جن تعریف شده ، نه انس و نه ارواح  و پری!

مفردات راغب اصفهانی ، کلمه جن را پنهان و پوشیده بودن از حواس تعبیر کرده است.

قبل از تحقیقات علمی غرب درباره شعور غیر انسانی، اطلاعات دانشمندان آنها بسیار کمتر از دانشمندان قدیم اسلامی بود. Image and video hosting by TinyPic

مثلا در اثر کنستان ویرژیل گئورگیو منظور از جن را اینچنین تعبیر می کند: سکنه بیابان هستند که در شب دیده نمی شوند یا روز به نظر اهل شهر نمی رسند ...و ادامه می دهد که کلمه جن و انس را می توان به وحشی و اهلی تقسیم کرد.

لکن امروزه کشوری مثل امریکا تحقیقات فوق سری را روی شعور و ادراک غیر انسانی در سطح وسیعی در منطقه ای معروف به منطقه 51  انجام می دهد. پیشرفت آنها در این ارتباط برای دانشمندان فعلی مسلمان غیر قابل باور است.

در گذشته دانشمندان مسلمانی مثل ابو علی سینا درباره جن گفته اند :جن حیوانی است هوائی ، ناطق(دارای توان تحلیل منطقی)،دارای جسم و قدرت تشکل به اشکال مختلفه.

و  ملا صدرا معتقد بود که جن به معنی پنهانی و پوشیدگی است ...لذا ما فرشته و جن را نمی بینیم در حالیکه شیطان و جن ما را آشکارا می بینند و ما به آنها ایمان غیر عیانی داریم.

فخر رازی گفته است که همه توافق دارند که جن و شیطان دارای جسم قابل رویت مانند حیوان و انسان نیستند . بلکه اجسامی هستند هوائی یعنی در هوا هم زندگی می کنند ، مثل انسان سنگین نیستند و به اشکال مختلف متشکل می شوند.دارای عقل ،فهم و قدرت هستند و کارهای طاقت فرسا را قادرند انجام دهند. و یا ماوردی در کتاب اعلام النبوه گفته ؛ جن موجودی دانا ، ناطق(دارای توان تحلیل منطقی)، و دارای تشخیص می باشد، آمیزش و تولید مثل دارد و مانند انسانها می میرد.اجسامشان از چشمها پنهان است لکن وجودشان از آثارشان فهمیده می شود و مگر خداوند توانائی دیدنشان را به کسی عنایت کند. انسانها از طریق کتب الهی و از قوه متخیله آنها را می شناسند.

به هر حال امروزه بین کشورهای اسلامی  و غربی از لحاظ تحقیقات شعور غیر انسانی فاصله عمیقی ایجاد شده است. و چنانچه همتی عالی ، در کشور ما( که مدعی پیشتازی در علوم و فنون است) جهت پردازش علوم ماوراء بوجود نیاید، از سایر کشورهای عربی - اسلامی انتظاری نیست!

آیا زمان آن فرا نرسیده  که  خرافات و ترس را کنار گذاشته و حد اقل بطور علمی ، فرزندانمان را با آیات الهی در ارتباط با شعور غیر بشری و رویاروئی با حقیقت آماده سازیم. ما چقدر کتاب مقدس خود را به دور از خرافه انگاری باور داریم؟

توضیح:

لازم به ذکر است که مخالفتی با عربی خواندن آخرین اعجاز (قرآن) نیست، لکن چقدر زیباست که ما ایرانیانی که به عربی تسلط نداریم به ترجمه و معنی آیات توجهی دو چندان نمائیم.قرآن در کلمات عربی ،مهندسی و اعجاز عظیم پروردگار بی همتای جهان است ، که مجموع شعور جن و انس توان ایجاد یک آیه از آن را ندارند و بر بسیاری از گرفتاریها و مشکلات عالم شهود و غیب با کلمات نورانی عربی خود مرهم می باشد.

اعراب

از آنجا که خشت تمدن عربی، از بدو حکومت خاندان ابوسفیان و پس از آن ،آل عباس تا حکومت و امپراطوری عثمان کج نهاده شده بود، لذا کشور گشائی ها و تحمیل مذهب و گسترش قدرت حکومتی، دردی را از سقوط امپراطوری عثمانی دوا نکرد . چنانچه جاهلان عرب ،سر از تن نوه پیامبر جدا نمی کردند ، واجازه میدادند که دین در مجرای واقعی خود جریان می یافت ،شاید امروز امپراطوری وحیانی الهی از کاخ عظیم سلیمان با آن همه لشکریان جن و انس و موجودات دیگر منظم تر و عجیب تر بنا نهاده شده بود. و آنچه که بعنوان مدینه فا ضله و دست نیافتنی قلمداد می شد به بروز و ظهور می رسید.

یا ایها الذین آمنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین یجاهدون فی سبیل الله و لا یخافون لومه لائم ذلک فضل الله یوتیه من یشاء والله واسع علیم (مائده/54) :

ای کسانیکه ایمان آوردید! هرکس از شما، از آیین خود بازگردد، خداوند قومی را می آورد که آنها را دوست دارد و آنان نیز او را دوست دارند؛ در برابر مومنان متواضع ، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد می دهد؛ و خدا وسیع، و داناست.

مدعیان نژاد پرستی عربی و حاشیه نشینان کعبه بدانند که آیه فوق در حق کسانی نازل شده است که به هر زبان و هر نژاد و هر موقعیت جغرافیائی تسلیم آیه زیر باشند:

قل لا اسئلکم علیه اجرا الا موده فی القربی)…شوری/23) :

 بگو من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی کنم جز دوست داشتن نزدیکانم.

قومی که خدا ایشان را دوست دارد قومی اند که حق را بپذیرند و برای جدا کردن سر از تن نوه رسول الله با تهمت بر پیامبر که او بر خدا به نفع خاندان خود دروغ بسته، (ام یقولون افتری علی الله کذبا) دنیاپرستی خویش را به رسوائی جهانی بدل نکنند.

وعده نزدیک است ! قومی که قرآن به زبان خودشان مانع از جدا کردن سر از تن نوه پیامبرشان نشد ، بدانند که مهلت پایان یافته و حجتی بر ایشان خواهد آمد که اگر لجاجت پدرانشان را در نپذیرفتن حق تکرار کنند ، ایمان و آخرتشان به باد خواهد رفت و این بار سر از تن ایشان جدا خواهد گشت. و رحمی نخواهند شد. همانگونه که به آل و عترت رسول الله رحم نکردند. خوب گوشها و چشمانشان را باز کنند و قرآنشان را مرور کنند:

هل ینظرون الا ان تاتیهم الملائکه او یاتی ربک او یاتی بعض آیات ربک ، یوم یاتی بعض آیات ربک لا ینفع نفسا ایمانها لم تکن آمنت من قبل او کسبت فی ایمانها خیرا قل انتظروا انا منتظرون(انعام/158):

 آیا جز این انتظار دارند که ملائکه به سراغشان آیند، یا رب تو به سوی آنها بیاید، یا بعضی آیات پروردگارت بیاید؟ اما آنروز که بعضی از آیات پروردگارت تحقق پذیرد، ایمان آوردن افرادی که قبلا ایمان نیاورده اند، یا در ایمانشان خیری کسب نکرده اند، سودی به حالشان نخواهد داشت. بگو انتظار بکشید ! ما هم انتظار می کشیم.

بدانند که عذاب آخر الزمان دامان دو گروه از جن و انس را خواهد گرفت:

۱- دامان کفار ، مشرکین و منافقین(لم تکن آمنت من قبل)

۲- دامان مومنانی که در ایمانشان خیر کسب نکردند(لم تکن کسبت فی ایمانها خیرا)

چرا مومنان ایمانشان سود ندهد و عذاب شوند؟ کسب خیر برای مومن به چه معنی است؟ حج رفتن؟ نماز خواندن؟ و یا روزه گرفتن؟ اگر اینها نیست پس چیست؟

ذالک خیر:

یا ایها الذین آمنوا اطیعو الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم فان تنازعتم فی شیی فردوه الی الله و الرسول ان کنتم تومنون بالله و الیوم الاخر ذالک خیر و احسن تاویلا(نساء/59).

(اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم= ذالک خیر )

ان کنتم تومنون بالله و الیوم الاخر.

و سخنی از جدم حسین ابن علی را تقدیم به خداپرستان واقعی می کنم که فرمود:

پس اگر شما به ندای شیطان گوش کنید، طعمه شمشیرها خواهید شد و نیزه ها و عمودهای آهنین بدنتان را خرد خواهند کرد، و مورد هجوم تیرها واقع می شوید و سپس در آن حال از کسی ایمان پذیرفته نخواهد شد لم تکن آمنت من قبل او کسبت فی ایمانها خیرا کسی که قبلا مومن نبوده و یا در حال ایمان خیری کسب نکرده باشد (احتجاج الطبرسی:ج2، ص 307).Image and video hosting by TinyPic

 

 

سلام و درود الله و ملائک بر حسین ابن علی و جد او و پدر

        و مادر و برادر و فرزندان او( عترت رسول الله).   

 

 

 

 

 

روزی که امت جاهل و دختر کش و ظالم عرب ، تصمیم به جدا کردن سر از تن حسین بن علی گرفتند ، طایفه ای از جنیان که به وحی الهی بطور واقعی ایمان آورده بودند؛ اجازه و رخصت یاری فرزند پیامبر را خواستند

 

Image and video hosting by TinyPicاینان که بوده و در کجا زندگی می کنند؟ و آیا در کره آبی رنگ زمین ،شعور و هوشمندی موجوداتی غیرانسانی ، قرنهاست که از دیده بشر پنهان است؟ جن کیست و چیست؟

 

 

جن و مشتقات آن در قرآن

با تحقیق در کتب و تالیفات مختلف در ارتباط با تعداد دفعات استفاده لغت جن و مشتقات آن در قرآن به رقم یکسانی دست نیافتم . لذا با جستجوی لغت جن و ترکیبات آن (مرتبط با جانداران نا مرئی صاحب شعور و ادراک )در خود قرآن به نتیجه زیر رسیدم که امیدوارم صحیح باشد:

لغت الجن = 22 بار (انعام : 100-112-128-130 _اعراف : 38-179 _ اسراء :88 _کهف : 50 _ نمل :17-39 _سباء : 12-14-41 _فصلت : 29-29 _احقاف : 18-29 _ذاریات : 56 _ رحمن :33 _ جن : 1-5- 6) .

لغت جان = 3 بار (رحمن : 39-56-74 ).

لغت الجان = 2 بار (حجر : 27 _ رحمن : 15).

لغت الجنه = 5 بار (هود : 119 _ سجده : 13 _ صافات : دوبار در آیه 158 _ناس : 6 ).

اگر لغات جنه و مجنون را مترادف با جن زده معنی کنیم :

لغت جنه = 5 بار ( اعراف:184_مومنون:25-70_سباء:8-46 ).

لغت مجنون = 6 بار (صافات:36_دخان:14_ذاریات:39- 52 _طور:29_قمر:9 ).

 

 

جن Image and video hosting by TinyPic

جانداران نامرئی (اعم از پرندگان ، حیوانات و انسان گونه ها ) که از حواس عادی ما پنهان و ناپیدا باشند را جن می نامند.

 

این موجودات برای خودشان و ملائک پوشیده و پنهان نیستند . دنیای بی کران جنیان(جنه) دارای انواع ، اشکال ، اجسام ،اندامها ، اندازه ها،استعدادها ، رنگها ، نژادها ، ادراکات ، قابلیتهای حرکتی ،مراتب نفسانی، تغذیه ، دوره حیات ، صوت ، توانائی یوحی و لحنهای متفاوتی می باشند.

جن از نظر لغوی به معنی موجود یا شیئ نامرئی ، پوشیده، پنهان و غیرقابل رویت هست.

لغت جن در برخی ترکیبات عربی عبارتند از:

جنین : در رحم پنهان است . جنت : باغی که به دلیل کثرت درختان درون آن تاریک و ناپیدا گشته است . جنه : سپر و حفاظی که میتوان پشت آن پنهان شد . جن الیل : به معنی ناپیدائی شب است. بطور کل جن در مشتقاتش نیز معنای پوشیده و پوشاندن می دهد.

جمع جن برخلاف تصور عامه ، اجنه (جمع جنین) نیست ، بلکه طبق آنچه در مجمع البحرین آمده ، جنه (با کسر جیم) است. و جان اسم جمع جن است.

 

قرآن هر موجود نامرئی و نامحسوسی را جن نمی نامد، چرا که ملائکه نیز نامرئی هستند، اما آنها جن نامیده نشدند.

 

                                    برخی عکسها تخیلی هستند.

 

                                            Image and video hosting by TinyPic