شعور ناشناخته

شعور ناشناخته

مطالعه و تحقیق در ارتباط با موجودات هوشمند غیر بشری از دیدگاه وحی ، علم و مستندات واقعی
شعور ناشناخته

شعور ناشناخته

مطالعه و تحقیق در ارتباط با موجودات هوشمند غیر بشری از دیدگاه وحی ، علم و مستندات واقعی

معرفی شعور و ادراک غیر بشری از دیدگاه وحی در قرآن ۸

محل سکونت جن ( جانداران نامرئی )

 

 

...و لکم فی الارض مستقر

زمین محل سکونت جن و انسان است.

و الارض وضعها للانام (رحمن/10) :

زمین را برای خلائق آفرید.

آیه زیر نیز آشکار می سازد که زمین محل استقرار جن و انسان است.

فازلهما الشیطان عنها فاخرجهما مما کانا فیه و قلنا اهبطوا بعضکم لبعض عدو و لکم فی الارض مستقر و متع الی حین (بقره/36):

پس شیطان موجب لغزش آنها از بهشت شد و آنان را از آنچه در آن بودند بیرون کردند. و به آنها گفتیم همگی هبوط یابید در حالیکه بعضی دشمن دیگری خواهید بود. و برای شما در زمین ، تا مدت معینی قرارگاه و وسیله بهره مندی خواهد بود.

در هبوط زمینی ، جن و انس به زمین رانده شدند .

قلنا اهبطوا منها جمیعا فاما یاتینکم منی هدی فمن تبع هدای فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون(بقره/38):

گفتیم همگی از آن فرود آیید ! هرگاه هدایتی از طرف من برای شما آمد ، کسانی که از آن پیروی کنند ، نه ترسی بر آنهاست  و نه غمگین شوند.

 

 

هبوط منحصر به جنها و انسانهای سیاره ما(زمین) نمی شود، بلکه هبوط انسان و جن در میلیاردها میلیارد منظومه ستاره ای و در میلیاردها کهکشان کیهانی حادث شده است.

 

با آیه یا معشر الجن قد استکثرتم من الانس می توان حدس زد که جمعیت جن در پهنه کیهان نسبت به انسان با توجه به قدمت حضور آنها قبل از خلقت آدم ، فزونی یافته است.

 

 

 

 

 

پیام آور عزیز(رسول الله) در ارتباط با آیه الله الذی خلق سبع سموات و من الارض مثلهن (طلاق/12)  فرموده است : در هر زمینی (غیر زمین شما ) آدم ، نوح و ابراهیمی هست مثل آدم ، نوح و ابراهیم شما (اسلام و هیئت ، علامه هبه الدین شهرستانی/ص435).

 

 

جهان خلقت و پهنه گیتی از نظر حضور جن و انس منحصر به یک تکه سنگ تقریبا کروی بنام زمین که دور ستاره ای نزدیک بنام خورشید می چرخد ، نیست. هر ستاره در آسمان ، خورشیدی تابناک بر سیارات خویش است. آیا می توانید زمین را  در عکس روبرو که ازاطراف زحل (یک میلیارد و ششصد میلیون کیلومتری دورتر) ، توسط کاسینی تصویر برداری شده است بیابید؟( کادر بالا/چپ بزرگنمائی زمین و ماه) .

همانطور که حقانیت مطالعات گالیله ، نشانگر این بود که زمین مرکز جهان نیست ، حضور میلیاردها خورشید در کهکشان راه شیری و وجود میلیاردها کهکشان در بیگ بنگ کیهانی به همراه  آیات و روایات ، نشان از هبوط جن و آدمی در میلیاردها ارض دارند. لذا باید پذیرفت که انسان ، جن و سیاره زمین ، تافته ی جدا بافته ی خلقت الهی در پهنه بی کران گیتی نیستند!

اشکال و گونه های جن

دابه  به کدام دسته از موجودات اطلاق می گردد؟  آیا جنیان ، انسانها و دنیای حیوانات در این دو گروه ، در زمره دابه اند؟

و فی خلقکم و ما یبث من دابه آیات لقوم یوقنون(جاثیه/4) :

و در خلقت شما و آنچه از جنبندگان که پراکندیم نشانه هائی ست برای قومی که یقین آورندگانند.

 

انسانها  ، جنیان ، حیوانات ، حشرات ، پرندگان و هر موجود زنده ای از دنیای جن و انس در زمین و سیارات در دابه تعریف پذیرند. به آیات زیر توجه فرمائید:

 

و لله یسجد ما فی السموات و ما فی الارض من دابه و الملائکه و هم لا یستکبرون(نحل/49) :
آنچه در سموات و آنچه در زمین از جنبندگان وجود دارند و همچنین ملائک برای خدا سجده می کنند و تکبر نمی ورزند.

 

کلمه دابه عطف به کلمه "ما "در "فی السموات و  فی الارض" شده و به هر جنبنده صاحب حیاتی در زمین و سیارات تعلق می گیرد. پس انسانها ، جنیان انسان گونه، حیوانات و پرندگان جن و انس نیز در زمره دابه اند. ملائکه در یک گروه جداگانه نام برده شده است.

و کاین من دابه لا تحمل رزقها الله یرزقها و ایاکم و هو السمیع العلیم(عنکبوت/60) :
و چه بسیار جنبنده ای که قدرت حمل روزی خود را ندارند ،خداوند او و شما را روزی می دهد و او شنوا و داناست.

دابه (انسان ، جن ) حیات و آب

همانطور که قبلا  اشاره کردم؛ پروردگار عزیز در قرآن وحی فرموده است که :

 

...و جعلنا من الماء کل شیئ حی افلا یومنون (انبیا ء/30) :  ....و هر چیز زنده ای را از آب قرار دادیم آیا ایمان نمی آورند؟

 

ناریان و خاکیان اعم از انسان گونه ها یشان ، حیواناتشان ، پرندگان شان و حشرات ، همگی موجوداتی زنده هستند که به سبب هبوط شان در ارض هر منظومه ی کهکشانی به آب نیاز اساسی دارند. در آیه زیر از سوره جن مشخص می گردد که جنیان(ناریان) نیز به آب جهت تداوم حیات نیازمندند.

و الو استقاموا علی الطریقه لاسقینهم ماء غدقا(جن/16) : و اینکه اگر در راه  استقامت ورزند ، با آب فراوان سیرابشان می کنیم.

با توجه به اینکه جن و انسان در زمره دابه طبقه بندی می شوند و جدا از ساختار ناری و خاکی به آب نیاز مندند؛ لذا از آیه زیر میتوان در ریخت شناسی ، اشکال و گونه های مخلوقات دنیای جن و انس بهره برد.

دابه در آیه زیر تنها به حشرات ، پرندگان ، دایناسورها ، خرسها ، گوریلها ، میمونها ، نئاندرتالها و نژادهای انسانی ما محدود نخواهد بود بلکه دابه در دنیای جنیان شامل حیوانات ، حشرات ، پرندگان ، سوسمار گونه ها ، غولها ، عفریتها ، پریان ، دیوها ، ووروجکها ، کوتوله ها و انسان گونه های جن نیز می شود:

و الله خلق کل دابه من ماء فمنهم من یمشی علی بطنه و منهم من یمشی علی رجلین و منهم من یمشی علی اربع یخلق الله ما یشاء ان الله علی کل شیئ قدیر(نور/45) :
و خداوند هر جنبنده ای را از آب آفرید ، گروهی بر شکم خود راه می روند و گروهی بر دو پای خود و گروهی بر چهار پا راه می روند ، خداوند هر چه بخواهد می آفریند زیرا خدا بر همه چیز تواناست.

و ما من دابه فی الارض و لا طائر یطیر بجناحیه الا امم امثالکم ما فرطنا فی الکتاب من شیئ ثم الی ربهم یحشرون ( انعام/ 38) :

هیچ جنبنده ای در زمین و هیچ پرنده ای که با دو بال خود پرواز می کند نیست مگر اینکه امتهائی همانند شما هستند. ما هیچ چیز را در این کتاب فرو گذار نکردیم ، سپس همگی به سوی پروردگارشان محشور می گردند.

آنهائی که بر دو پا راه میروند ، انسانها و انسان گونه های جن هستند. البته در دنیای حیوانی مرتبط با انسانها، برخی حیوانات نیز بر دو پا حرکت می کنند(پنگوئنها، گوریلها...) و همینطور در دنیای جنیان!

حیوانات ، حشرات و پرندگان دنیای جن و انس از سایر اشکال حرکتی نیز بهره مندند.

چه زیبا با آیه فوق ماهیت حدیث پیام آور به آشکاری می رود که رسول گرامی فرمود:

جن سه نوع است :

یک نوع دارای پر و بال هستند که همواره مانند ابر و باد در هوا پرواز می کنند (شاید معادل پرندگان خاکی ما) و انقباض و انبساط دارند.

 

نوع دوم شبیه حیواناتی مثل مار ، عقرب ،  سگ ، گربه و غیره هستند  (شاید مثل حیوانات ما).

 

نوع سوم دارای تکلیفند یا رستگارند و یا گنهکار ، برای اینها از طرف پروردگار وعده و وعید آمده است و مانند ما انسانها این نوع جنها، بیشتر در مکانهای خلوت زندگی می کنند. و از محلی به محل دیگر منتقل می شوند و در مجالس شرکت می کنند ( بحارالانوار ، ج60 ،ص 114) .

حدیث به قدری گویاست که نیاز به شرح ندارد و فقط اشاره می کنم که آناتومی انسان گونه های جن ، با دو چشم  ، گوش ، بینی ، دهان ، دست و پا شباهت زیادی به انسان دارد. و شاید انسان به آنها شباهت دارد!

 

به هر حال شکل آناتومی موجودات صاحب اختیار اعم از جن و انس بطرز عجیبی، اینگونه در هرم اشکال خلقت،  تظاهر یافته است!

در جنیان انسان گونه، لبها غالبا به شکل شکاف و بینی فاقد برآمدگی بوده و یا برآمدگی مختصری دارند. چشمانی با شبه پلک کاملا تیره و برخی نژادها ، چشم عمودی(چشم الفی) هستند و پاهای کوتاه و گردی دارند. رنگ بندی های متفاوتی را دارا می باشند. بر خلاف شایعات عوام دم و شاخ ندارند! پری ها سفید و زیبا، دارایچشمانی متفاوت و موهائی بلند هستند. همگی دارای قدرت باز دارندگی برخورد اشیاء می باشند. برخی گونه ها فاقد مو و برخی با قد ی کوتاه( هم قد کودک 10 ساله انسانی) دارای شبه موهای بلند و سفید بوده که تمام بدنشان را احاطه کرده است.

جنیان در زمین ، آسمان ، اقیانوسها ، زیر زمین و بین سیارات (با تجهیزات )در آمد و شد هستند. سرما ندارند. جاذبه بر آنان در حیطه زمین تاثیر ندارد. ولی جهت خروج از جو زمین نیاز مند انرژی و فنونی در دنیا ی زیر کوانتومی خویش می باشند. ابعاد دنیای جنیان همانطور که در مقاله مرز فیزیک و متا فیزیک توضیح داده ام با ابعاد دنیای بشر متفاوت و گسترده تر است.

سفاین آنها در پروازهای دسته جمعی ، دارای نظمی حیرت انگیز می باشند. تکنیکهای حرکتی ، قدرت و سرعت حرکت آنها تداعی کننده پرواز حشرات است.اشکال و زوایای حرکتی سفاین آنها از آرمانهای تکنولوژیک بشر امروزی است!

 

گروه بندی جنیان بسیار متنوع تر از ترکیب انسانی است.نوعی از جنهای خاکستری رنگ معروف به خاکستری ها ، طبیعتی خشن دارند و معمولا تعرضات و حملاتی در مواضعی مثل جنگلها ، کوهستانها و بیابانها از این تیره جن ، به انسان گزارش شده است.انواعی از آنها سیاه رنگ هستند که این دسته نیز آزار دهنده گزارش شده اند. آل ، بختک و مرد آزما نیز از گروه جنیان بوده که هیکل و شباهت آنها تقریبا به اندازه انسان است. نوعی دیگر از جن که در جزایر اقیانوسها زندگی می کند ، غواصی ماهر و شبیه انسان شناخته شده است .

 

غولها درشت هیکل و کوتوله ها(Little Alien) از انسان کوچکتر و تقریبا هم اندازه کودکی 8- 10 ساله اند. افسانه های کهن زوایای کوچکی از حقیقت این موجودات را به تصور کشانده است.

 

 

ووروجکها انواع دیگری از جن ها هستند که قدی در حدود یک الی سه وجب دارا می باشند . مشاهده این طیف از جنیان در ایران فراوان گزارش شده است .شکل کلی جنهای  فوق الذکر شبیه انسان است.

رفتار جنیان هوشمند و صاحب اختیار بطور بارز و آشکاری از حیوانات ، حشرات و پرندگانشان متفاوت است (شبیه تفاوت انسان و حیوان).

 

 

 

نور قرآن در باره طبقه بندی جنیان غیر حیوانی دارای تکلیف آورده است:

 و انا منا الصالحون و  منا دون ذلک کنا طرائق قددا (جن/11)  به زبان جن در قرآن:

در میان ما افرادی صالح و افرادی غیر صالح اند و ما گروههائ متفاوتی هستیم.

دنیای حیوانات و پرندگان جن ، همچون دنیای حیوانات و پرندگان آدمی دارای تنوع و گوناگونی فراوانی است. چنانچه چشم ناباور آدمی به این دنیای عظیم از شعور و ادراک ناپیدا گشوده شود ، افسانه ها در مقابل عظمت و هیبت آن رنگ خواهند باخت. در مخیله انسان ، چنین دنیای متنوعی قابل تصور نیست.

افرادی که توان رویت دنیای جنیان را دارند؛ غالبا از بحث در اثبات این مسئله با عوام پرهیز می کنند. چرا که می دانند، باور نادیده ها بسیار سخت است!!!

 

شناسائی ، ادراک و طبقه بندی جنیان در گونه های مختلف توسط محققین راز دار جهانی تردید ناپذیر است. چرا که فیلمهای هالیوود ، گونه های متنوعی از پریان، عفریتها، کوتوله ها، غولها، ووروجکها، خاکستریها و جنیان پرنده ، خزنده و غیره را با ظرافت هنر و سینما به نمایش در آورده است. فیلمهای مردان سیاهپوش، ارباب حلقه ها،جنگ ستارگان ، نشانه ها و صدها فیلم دیگر آثاری ثبت شده هستند که اگر بطور جدی بررسی شوند ، شواهد و مستندات جالبی را در ارتباط با واقعیت جانداران نا مرئی (جن)به بروز و ظهور می رسانند.

قال عفریت من الجن انا آتیک به قبل ان تقوم من مقامک و انی علیه لقوی امین(نمل/۳۹).

یزید فی الخلق ما یشا ء .

کل یوم هو فی شان – فتبارک الله احسن الخالقین.

عکسها  ، تخیلی فرض شود!

تغذیه جنیان...